Velkommen til FysioDanmark Kolding

Behandling, genoptræning og træning.

Vi åbner op for træningscenteret mandag d. 8 Juni
Vi åbner træningscenteret op, med de forbehold der nu bliver givet fra Regerings side

Klinikken har telefontid mandag til torsdag mellem kl. 8.00 til kl. 12.00 og igen 12.30 til 15.30 og fredag kl. 08.00 til 13.00 med mulighed for at tale med fysioterapeut.
Vil du vide mere om Behandling og konsultationer under COVID-19 – hvad betyder det for dig som patient hos FysioDanmark, så tryk her


Åbningstider

Mandag - torsdag kl. 08.00 - 18.00
Fredag kl. 08.00 - 14.00

Telefontid:
Mandag - torsdag  kl. 08.00 - 12.00 og 12.30 - 15.30
Fredag kl. 08.00 - 13.00

Tidsbestilling og -afbestilling
Tlf. 75 52 30 63

Fysioterapi

Hos FysioDanmark er du i de bedste hænder:

  • Du bliver tilbudt de bedste og nyeste behandlingsmetoder
  • Du er sikret behandling af veluddannede og fagligt dygtige medarbejdere
  • Du tilbydes den samme kvalitetssikrede behandling i hele Danmark på alle vores 60 klinikker

FysioDanmark er en frivillig sammenslutning med i alt 60 førende fysioterapi klinikker. En vigtig del af FysioDanmark samarbejdet at dele viden og erfaring på tværs af klinikkerne og kædens mere end 400 fysioterapeuter. Dette gør, at du som patient hos en FysioDanmark klinik altid kan være sikker på, at du modtager den bedst mulige behandling baseret på den nyeste faglige viden.


Klik her

Facebook news

💪🏋️‍♀️SKULDERØVELSER 🏋️‍♀️💪

Vores medarbejder Daniel viser her nogle skulderøvelser inden for bl.a. Scapsion, skulderpres og Arnold pres

1️⃣ Scapsion/fleksion med vægt I forskellige retninger. Start med lav vægt, langsom progression i bevægelsen.
Reps: 3 x 10 +/-

2️⃣ Skulderpres med vægt I forskellige retninger. Start med lav vægt. Progressionen i denne øvelse er ændret retning, start med skulderpres lige op. Når der er behov for øget sværhedsgrad/progression begynd langsom at køre vægt lidt ud for kroppen som vist.
Reps: 3 x 10 +/-

3️⃣ Arnold press med vægt. Start med lav vægt. OBS på rotationen i bevægelsen.
Reps: 3 x 10 +/-

OBS: øvelserne skal ikke give kendt stærk smerte, under eller indtil 24 timer efter.
Langsom og kontrolleret bevægelse!
...

Hjertelig Tillykke til Christina Møller Vestergaard og Pernille List Petersen, som i lørdags har bestået eksamen.🤩🥳👏🇩🇰
Efter 2 1 /2 år kan de nu kalde sig Examineret Muskuloskeletal Fysioterapeut, hvilket er en specialisering i diagnostik og behandling af hele kroppen. Christina og Pernille har valgt at læse videre i endnu 1 1/2 år og dermed opnå Diplom indenfor Muskuloskeletal Fysioterapi.
...

Hjertelig Tillykke til Christina Møller Vestergaard og Pernille List Petersen, som i lørdags har bestået eksamen.🤩🥳👏🇩🇰
Efter 2 1 /2 år kan de nu kalde sig Examineret Muskuloskeletal Fysioterapeut, hvilket er en specialisering i diagnostik og behandling af hele kroppen. Christina og Pernille har valgt at læse videre i endnu 1 1/2 år og dermed opnå Diplom indenfor Muskuloskeletal Fysioterapi.

 

Comment on Facebook

Sejt - tillykke til jer begge🎉

Hvor er I seje. Hjertelig tillykke med den fine eksamen.👌👍🌹🌹

🇩🇰tillykke til jer🇩🇰

Tillykke 🇩🇰

Tillykke👏😍

+ View previous comments

💪🏋️‍♀️Ældre og træning 💪🏋️‍♀️

Frem mod 30 års alderen øges vores absolutte styrke. De fleste kan holde styrken ved lige de næste 1-2 årtier.

Dog finder studier at muskelmassen for hvert årti efter 30 års alderen aftager med op til 5 %, efter 50 års alderen stiger dette op til 10 % pr årti.
Studie fra USA viser at:
- 40 % mellem 55-64 år
- 45 % mellem 65-74 år
- 65 % mellem 75-84 år ikke var i stand til at løfte genstande tungere end 4,5 op fra gulvet.
DETTE betyder at en stor gruppe ældre ikke har styrke nok til at gennemføre mange dagligdags funktioner/opgaver.

Mulige effekter af målrettet superviseret styrketræning på ældre.
- Øget ganghastighed 9-12 %
- Reduceret tid på trappegang 12-28 %
- Reduceret tid på rejse-sætte-sig fra stol 8 %
- Øget knogledensitet (reducering i risiko for Osteoporose, brud)
- Bedre balance
- Generelt øget spontan aktivitet

DERFOR søg hjælp så du kan få en bedre hverdag, eller hjælp dine forældre/bedsteforældre med en mere selvstændig og aktiv hverdag 💪
...

💪🏋️‍♀️Ældre og træning 💪🏋️‍♀️

Frem mod 30 års alderen øges vores absolutte styrke. De fleste kan holde styrken ved lige de næste 1-2 årtier.

Dog finder studier at muskelmassen for hvert årti efter 30 års alderen aftager med op til 5 %, efter 50 års alderen stiger dette op til 10 % pr årti.
Studie fra USA viser at:
- 40 % mellem 55-64 år 
- 45 % mellem 65-74 år
- 65 % mellem 75-84 år ikke var i stand til at løfte genstande tungere end 4,5 op fra gulvet. 
DETTE betyder at en stor gruppe ældre ikke har styrke nok til at gennemføre mange dagligdags funktioner/opgaver. 

Mulige effekter af målrettet superviseret styrketræning på ældre. 
- Øget ganghastighed 9-12 %
- Reduceret tid på trappegang 12-28 %
- Reduceret tid på rejse-sætte-sig fra stol 8 %
- Øget knogledensitet (reducering i risiko for Osteoporose, brud) 
- Bedre balance
- Generelt øget spontan aktivitet

DERFOR søg hjælp så du kan få en bedre hverdag, eller hjælp dine forældre/bedsteforældre med en mere selvstændig og aktiv hverdag 💪

 

Comment on Facebook

Mange tak er i gang. Det giver også god træning at kigge efter pigerne . Go dag og hils ❤️❤️

+ View previous comments

Load more