Hos FysioDanmark Kolding er du i de bedste hænder:

Du bliver tilbudt de bedste og nyeste behandlingsmetoder
Du er sikret behandling af veluddannede og fagligt dygtige medarbejdere
Du sikres samme høje kvalitet i hele Danmark på alle vores 70 klinikker

En vigtig del af FysioDanmark-samarbejdet er, at dele viden og erfaring på tværs af klinikkerne. Dette gør, at du som patient hos en FysioDanmark klinik altid kan være sikker på, at du modtager den bedst mulige behandling baseret på den nyeste faglige viden.

Facebook news

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons

Vidste du, at akupunktur generelt har god effekt på lænde- eller bækkensmerter under graviditet?

Graviditetsrelaterede bækken- og lændesmerter kan have rigtig stor negativ betydning på den gravides funktion og livskvalitet. Som gravid er der mange restriktioner ift behandling, men akupunktur viser at have god smertestillende effekt samt kan forbedre funktion og livskvalitet hos den gravide. Hvis det kombineres med øvelser, er sandsynligheden for bedre effekt større!

Er du gravid og døjer du med graviditetsrelaterede bækkensmerter? - så book en tid hos vores fysioterapeut Marie Trolle.

www.fysiodanmarkkolding.dk/
... See MoreSee Less

Vidste du, at akupunktur generelt har god effekt på lænde- eller bækkensmerter under graviditet? 

Graviditetsrelaterede bækken- og lændesmerter kan have rigtig stor negativ betydning på den gravides funktion og livskvalitet. Som gravid er der mange restriktioner ift behandling, men akupunktur viser at have god smertestillende effekt samt kan forbedre funktion og livskvalitet hos den gravide. Hvis det kombineres med øvelser, er sandsynligheden for bedre effekt større!

Er du gravid og døjer du med graviditetsrelaterede bækkensmerter? - så book en tid hos vores fysioterapeut Marie Trolle. 

https://www.fysiodanmarkkolding.dk/

KIROPRAKTOR SØGES - til Fysiodanmark Vejle og Kolding.

Fysiodanmark Vejle og Kolding søger en kiropraktor som vægter det tværfaglige arbejde højt og som har lyst til at indgå i et stort team med fysioterapeuter, massører og diætister.

Vi søger en kiropraktor som kan arbejde selvstændigt. Da du vil være den eneste kiropraktor på klinikkerne, skal du kunne se fordelene ved at have et stort team af fysioterapeuter at samarbejde og sparre med.

Som kiropraktor hos Fysiodanmark Vejle & Kolding vil du arbejde med udredning, diagnosticering og behandling af en bred vifte af patienter.Vi har et tæt samarbejde med flere store forsikringsselskaber, og det er i dette team, du skal indgå som kiropraktor.

Vores Vision er at “hjælpe mennesker til et bedre liv. Mennesker skal efter møde med os kunne leve et mere aktivt og bevægeligt liv”.
Du skal derfor brænde for fysisk aktivitet - det er en del af vores DNA. Samarbejdet med fysioterapeuterne er derfor afgørende for at patienternes forløb bliver en succes. Vi ser os som en samlet løsning og ingen står alene med opgaven.

Vi forventer du er:
🟢 Målrettet og udholdende
🟢 Struktureret og kvalitetsbevidst
🟢 God til at motivere
🟢 God til at tage selvstændige initiativer
🟢 God til at samarbejde

Ansættelse snarest muligt, på kontrakt der følger DKF standard ansættelsesaftale for Kiropraktor ansættelse hos en privatpraktiserende.
Ansættelsen er 30 timer, men der kan evt. aftales nærmere ved behov.

Har du spørgsmål vedrørende stillingen, kontakt Kristoffer Davey Dalsgaard på tlf. 22781739
... See MoreSee Less

KIROPRAKTOR SØGES - til Fysiodanmark Vejle og Kolding. 

Fysiodanmark Vejle og Kolding søger en kiropraktor som vægter det tværfaglige arbejde højt og som har lyst til at indgå i et stort team med fysioterapeuter, massører og diætister. 

Vi søger en kiropraktor som kan arbejde selvstændigt. Da du vil være den eneste kiropraktor på klinikkerne, skal du kunne se fordelene ved at have et stort team af fysioterapeuter at samarbejde og sparre med. 

Som kiropraktor hos Fysiodanmark Vejle & Kolding vil du arbejde med udredning, diagnosticering og behandling af en bred vifte af patienter.Vi har et tæt samarbejde med flere store forsikringsselskaber, og det er i dette team, du skal indgå som kiropraktor.

Vores Vision er at “hjælpe mennesker til et bedre liv. Mennesker skal efter møde med os kunne leve et mere aktivt og bevægeligt liv”. 
Du skal derfor brænde for fysisk aktivitet - det er en del af vores DNA. Samarbejdet med fysioterapeuterne er derfor afgørende for at patienternes forløb bliver en succes. Vi ser os som en samlet løsning og ingen står alene med opgaven. 

Vi forventer du er:
🟢 Målrettet og udholdende
🟢 Struktureret og kvalitetsbevidst
🟢 God til at motivere
🟢 God til at tage selvstændige initiativer
🟢 God til at samarbejde

Ansættelse snarest muligt, på kontrakt der følger DKF standard ansættelsesaftale for Kiropraktor ansættelse hos en privatpraktiserende. 
Ansættelsen er 30 timer, men der kan evt. aftales nærmere ved behov.

Har du spørgsmål vedrørende stillingen, kontakt Kristoffer Davey Dalsgaard på tlf. 22781739

SÅDAN OPBYGGER DU EN TRÆNINGSRUTINE, DER PASSER TIL EN TRAVL HVERDAG

At opbygge en træningsrutine, der passer til din travle hverdag, kan være en udfordring, men det er absolut muligt. Her er nogle tips til at opbygge en træningsrutine, der passer til din travle hverdag:

1) Sæt realistiske mål: Det er vigtigt at sætte mål, der er realistiske og opnåelige, så du ikke bliver skuffet eller overvældet.

2) Planlæg træningen i din kalender: Det kan være en god idé at planlægge træningen i din kalender, så du ved præcis, hvornår du skal træne. På den måde kan du sørge for, at du har tid til træning, uanset hvor travl du er.

3) Find træningsformer, du kan lide: Det er meget nemmere at holde motivationen ved lige, hvis du kan lide den træning, du laver. Prøv forskellige træningsformer og find ud af, hvad der passer bedst til dig. Vores klinikker har et bredt udvalg af forskellige træningshold, og der er helt sikkert også noget for dig.

4) Gør træningen til en prioritet: Det kan være svært at finde tid til træning, når man har en travl hverdag. Men hvis du gør træningen til en prioritet, vil du være mere tilbøjelig til at sætte tid af til træning.

5) Vær tålmodig: Det tager tid at opbygge en træningsrutine, og det er vigtigt at være tålmodig og ikke forvente, at du vil se resultater med det samme. Det er bedre at tage det stille og roligt og fokusere på at opbygge en sund træningsrutine, der passer ind i din hverdag, i stedet for at prøve at gøre alt på én gang.

Vi står klar hos FysioDanmark til at hjælpe dig med at komme godt i gang.
... See MoreSee Less

SÅDAN OPBYGGER DU EN TRÆNINGSRUTINE, DER PASSER TIL EN TRAVL HVERDAG

At opbygge en træningsrutine, der passer til din travle hverdag, kan være en udfordring, men det er absolut muligt. Her er nogle tips til at opbygge en træningsrutine, der passer til din travle hverdag:

1) Sæt realistiske mål: Det er vigtigt at sætte mål, der er realistiske og opnåelige, så du ikke bliver skuffet eller overvældet.

2) Planlæg træningen i din kalender: Det kan være en god idé at planlægge træningen i din kalender, så du ved præcis, hvornår du skal træne. På den måde kan du sørge for, at du har tid til træning, uanset hvor travl du er.

3) Find træningsformer, du kan lide: Det er meget nemmere at holde motivationen ved lige, hvis du kan lide den træning, du laver. Prøv forskellige træningsformer og find ud af, hvad der passer bedst til dig. Vores klinikker har et bredt udvalg af forskellige træningshold, og der er helt sikkert også noget for dig.

4) Gør træningen til en prioritet: Det kan være svært at finde tid til træning, når man har en travl hverdag. Men hvis du gør træningen til en prioritet, vil du være mere tilbøjelig til at sætte tid af til træning.

5) Vær tålmodig: Det tager tid at opbygge en træningsrutine, og det er vigtigt at være tålmodig og ikke forvente, at du vil se resultater med det samme. Det er bedre at tage det stille og roligt og fokusere på at opbygge en sund træningsrutine, der passer ind i din hverdag, i stedet for at prøve at gøre alt på én gang.

Vi står klar hos FysioDanmark til at hjælpe dig med at komme godt i gang.

"Fantastisk kursus hvor læger, psykologer og PhD studerende fysioterapeuter, præsenterede den nyeste viden inden for diagnosticering og behandling af svimmelhed"

Nis og Christian er nu knivskarpe inden for området og skal hjem og dele ny viden på klinikkerne, - så det kan komme alle vores patienter tilgode 💪
... See MoreSee Less

Fantastisk kursus hvor læger, psykologer og PhD studerende fysioterapeuter, præsenterede den nyeste viden inden for diagnosticering og behandling af svimmelhed

Nis og Christian er nu knivskarpe inden for området og skal hjem og dele ny viden på klinikkerne, - så det kan komme alle vores patienter tilgode 💪

TRÆNING MED SKADER: SÅDAN KAN FYSIOTERAPI HJÆLPE DIG MED AT FORTSÆTTE TRÆNINGEN

Har du en skade, der forhindrer dig i at træne som du plejer? Det kan være frustrerende, men det er ikke altid nødvendigt at stoppe med at træne helt. Med den rigtige vejledning fra en af vores fysioterapeuter, kan du ofte fortsætte træningen på en sikker og effektiv måde, selv med en skade.

Vores fysioterapeuter er uddannede i at vurdere og behandle skader, så de kan hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du bedst kan fortsætte træningen, selv med en skade. De kan også hjælpe med at lindre smerter og forbedre bevægeligheden, så du kan træne så smertefrit som muligt.

Så hvis du vil fortsætte træningen, selv med en skade, så tøv ikke med at søge hjælp hos en af vores fysioterapeuter. Sammen kan vi hjælpe dig med at finde den bedste træningsplan for netop din skade og finde en løsning, så du kan fortsætte med at nå dine træningsmål.
... See MoreSee Less

TRÆNING MED SKADER: SÅDAN KAN FYSIOTERAPI HJÆLPE DIG MED AT FORTSÆTTE TRÆNINGEN

Har du en skade, der forhindrer dig i at træne som du plejer? Det kan være frustrerende, men det er ikke altid nødvendigt at stoppe med at træne helt. Med den rigtige vejledning fra en af vores fysioterapeuter, kan du ofte fortsætte træningen på en sikker og effektiv måde, selv med en skade.

Vores fysioterapeuter er uddannede i at vurdere og behandle skader, så de kan hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du bedst kan fortsætte træningen, selv med en skade. De kan også hjælpe med at lindre smerter og forbedre bevægeligheden, så du kan træne så smertefrit som muligt.

Så hvis du vil fortsætte træningen, selv med en skade, så tøv ikke med at søge hjælp hos en af vores fysioterapeuter. Sammen kan vi hjælpe dig med at finde den bedste træningsplan for netop din skade og finde en løsning, så du kan fortsætte med at nå dine træningsmål.

BEVAR MOTIVATIONEN MED ”SMART-MÅL”

Er du klar til at sætte mål for din træning i det nye år? Det kan være en god idé at sætte SMART-mål, når du vil opnå noget med din træning. SMART-mål betyder Specifikke, Målbare, Accepterbare, Relevante og Tidsafgrænsede mål.

Et specifikt træningsmål kan være "Jeg vil løbe 5 km. uden at gå om fire uger".

Et målbart træningsmål kan være "Jeg vil forbedre min 5 km-tid med 30 sekunder på tre måneder".

Et accepterbart træningsmål betyder, at det skal være opnåeligt, så det kan være "Jeg vil løfte en 20 kg-vægt i bænkpres om tre måneder".

Et relevant træningsmål kan være "Jeg vil forbedre min kondition, så jeg kan være mere aktiv med mine børn".

Et tidsafgrænset træningsmål kan være "Jeg vil løbe en halvmaraton inden udgangen af året".

Prøv at sætte SMART-mål, hvis du gerne vil bevare motivationen og sætte realistiske mål 🤗
... See MoreSee Less

BEVAR MOTIVATIONEN MED ”SMART-MÅL”

Er du klar til at sætte mål for din træning i det nye år? Det kan være en god idé at sætte SMART-mål, når du vil opnå noget med din træning. SMART-mål betyder Specifikke, Målbare, Accepterbare, Relevante og Tidsafgrænsede mål.

Et specifikt træningsmål kan være Jeg vil løbe 5 km. uden at gå om fire uger.

Et målbart træningsmål kan være Jeg vil forbedre min 5 km-tid med 30 sekunder på tre måneder.

Et accepterbart træningsmål betyder, at det skal være opnåeligt, så det kan være Jeg vil løfte en 20 kg-vægt i bænkpres om tre måneder.

Et relevant træningsmål kan være Jeg vil forbedre min kondition, så jeg kan være mere aktiv med mine børn.

Et tidsafgrænset træningsmål kan være Jeg vil løbe en halvmaraton inden udgangen af året.

Prøv at sætte SMART-mål, hvis du gerne vil bevare motivationen og sætte realistiske mål 🤗
Load more